Din varukorg

Köp- och säljvillkor

Köp- & Säljvillkor

PRISER OCH BETALNING FÖR PRIVATPERSONER 

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende på valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angivna i kundvagnen.

 

FAKTURABETALNING

Genom vårt samarbete med Handelsbanken Finans kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 30 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år. 

Grundkraven för att få betala mot faktura är följande:

- Du har fyllt 18 år
- Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
- Du har inga betalningsanmärkningar

 

DELBETALNING

Genom vårt samarbete med Handelsbanken Finans kan du delbetala dina köp, stora som små. Du väljer själv det köputrymme som passar ditt totala inköpsbelopp bäst upp till 80 000 kr. Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Handelsbanken Finans. 

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Handelsbanken Finans en sedvanlig kreditprövning. Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad. 

Har du en gång delbetalat en vara hos Handelsbanken Finans kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt. 

Grundkraven för att ansöka om delbetalning är följande:
- Du har fyllt 18 år
- Du har minst 120 000 kr i årsinkomst
- Du har inga betalningsanmärkningar

 

BETALNING MED KORT

Vi accepterar Visa och Mastercard. Vi tillämpar inga extra avgifter när du betalar med kort och all kortdata hanteras säkert av vår betalväxel E-pay som är certifierade enligt PCI-DSS.

 

ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om varan är använd eller skadad.

 

NÄR DU UTNYTTJAT DIN ÅNGERRÄTT:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

REKLAMATION

Du har alltid rätt att packa upp varorna för att kontrollera funktion och finishOm en vara är felaktigskadad eller felexpedierad, var vänlig kontakta kundservice på info@mazeinterior.se alternativt telefon +46(0)86540310. För att kunna hantera din reklamation på ett effektivt sätt måste digitala bilder på skadan bifogas vid mailkontakt. Vid eventuellt återsändande av felaktig vara står Maze Interior AB för fraktkostnaden. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för att sändningen kommer fram hel. Packa i originalförpackningen, bifoga beskrivning av felaktigheten och skicka till:

 Maze Interior AB
Skeppargatan 17
114 52 Stockholm

 

PRIVAT POLICY

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

 

LEVERANSER

Leveranstiden är normalt 3 arbetsdagar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning som ex att varan är slut i lager och detta inte framgått i vårt lagersaldo.

Vi återbetalar då inbetald summa inom 48 timmar (arbetsdagar)

I undantagsfall förekommer det att transportörer inte har daglig utkörning av paket till vissa paketombud, då kan leveranstiden förlängas något. Detta gäller främst paketombud i mindre befolkade orter.

 

EJ UTHÄMTADE PAKET

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-

 

RETURER

Privatkund
Returer ska skickas till: 
Maze interior AB
C/O Backstigs
Tyngel
330 33 Hillerstorp

Returer sker alltid i orginalförpackning.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.

Kontakta oss på info@mazeinterior.se alternativt +46(0)86540310 för att få en returfraktsedel skickad till dig. Förpacka varan ordentligt, använd ursprungsförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Glöm ej att bifoga retursedeln.

Tänk på att du står risken om varan skadas när den fraktas till oss. Om varan är av ett större värde rekommenderar vi att transporten försäkras.

När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten.

 

ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

 

FORCE MAJEURE

Maze Interior AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

Vid en eventuell tvist kommer Maze Interior AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

FÖRETAGSINFORMATION
Maze Interior AB
Skeppargatan 17
SE-114 52 Stockholm
Telefon: 08-654 03 10
Organisationsnummer: 556644-3544
E-mail: info@mazeinterior.se

 

UPPHOVSRÄTT

Materialet på denna webbplats skyddas av upphovsrättslagen och får inte användas utan tillstånd från Maze Interior eller våra leverantörer.

 

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.